Wnętrze jest najważniejsze

Każdy kto staje przed problemem zlecenia wykonania strony internetowej, zdaje sobie sprawę, że powinna ona wyglądać dobrze i profesjonalnie. Mało kto jednak myśli o tym, że głównym celem strony www nie jest zdobienie ścian galerii sztuki, a przekazywanie informacji w sposób szybki, skuteczny oraz przyjemny dla użytkownika.

Nie neguję oczywiście potrzeby dbałości o grafikę i jej poziom, jednak odnoszę wrażenie, że często klienci koncentrują się na tej części realizacji, kompletnie zaniedbując aspekt przekazywania informacji.

Przede wszystkim strona powinna dostosowywać się do urządzenia na którym jest wyświetlana – na małym ekranie smartfona przyciski powinny mieć odpowiednią wielkość, a układ powinien być wygodny i czytelny. Tworzenie strony nie spełniającej tych kryteriów zupełnie mija się z celem. Jeśli posiadasz jeszcze taką witrynę, zleć stworzenie nowoczesnej strony jak najszybciej – większość osób rezygnuje z komputerów na rzecz smartfonów i tabletów.

Kolejna kwestia to przekazywanie informacji – skoro tworzymy stronę, na którą będzie wchodził nasz potencjalny klient często spiesząc się, naszym celem jest zatrzymać go i zainteresować naszą ofertą. Mamy na to mało czasu. Rozsądne więc wydaje się „przedstawienie się” w formie łatwo przyswajalnej i przyjemnej dla klienta.

Warto tutaj poruszyć kwestię układu strony i jej zawartości. Gdy strony były tworzone tylko z myślą o komputerach, stworzenie rozbudowanego projektu graficznego i zakodowanie go tak, aby działał odpowiednio było pracochłonne. W momencie gdy mamy do czynienia z układem który ma obsługiwać różne rozdzielczości i rodzaje urządzeń (smartfon, tablet, komputer), stworzenie nietypowego układu staje się bardzo pracochłonne oraz drogie. Do tego dochodzi kwestia zaprojektowania tego tak, aby użytkownik nie pogubił się - finalnie otrzymujemy bardzo kosztowny projekt.

Dlatego nie warto wyważać otwartych drzwi i zdecydować się na klasyczny układ – na górze menu, pod nim banner/slajder i/lub kafelki ułożone w formie siatki. Dzięki bannerowi możemy przekazać to, co chcemy najbardziej wyeksponować, przy użyciu kafelków z grafiką opisujemy swoje zalety i dlaczego warto skorzystać właśnie z naszych usług. Ilość tekstu w kafelkach ograniczamy do trzech – czterech zdań. Dzięki temu informacje przekazywane są szybko i w łatwo przyswajalnej formie.

Unikamy długich opisów, chyba, że nasza branża jest specyficzna i wymaga większej ilości informacji – wtedy tekst warto podzielić na podstrony, aby na każdej znalazło się go niezbyt dużo. Na stronie powinien znaleźć się formularz kontaktowy i mapa jeśli mamy siedzibę stacjonarną. Każdy numer telefonu obecny na stronie, powinien na urządzeniu mobilnym po kliknięciu wyświetlać się na ekranie telefonu.

Zastosowanie do tych prostych zasad sprawi, że klientom będzie łatwiej dowiedzieć się o nas czegoś wartościowego, co w sposób wymierny wpłynie na wzrost zainteresowania naszą firmą i usługami, co to oznacza dalej nie muszę chyba pisać.




Formularz kontaktowy